Organizace školního roku

Druh provozu školy:  Celodenní 

Mateřská škola má 4 třídy (třída Kytičky, Rybičky, Pastelky a Koťátka), které jsou uzpůsobeny jako dílny a zároveň herny podporující aktivity dětí potřebné pro rozvoj všech jeho oblastí.  

Prioritou organizace vzdělávání je zachovat čistou třídu předškoláků (pokud je předškoláků méně, doplňuje se třída dětmi maximálně o rok mladšími), u věkově stejně starých dětí využíváme metody a formy práce, které by mladší děti nezvládly (půldenní výlety s batůžky, kdy využíváme různých dopravních prostředků, zdoláváme těžší přírodní terén, více km, u starších dětí více využíváme samostatné a skupinové činnosti). 

Vzdělávání na třídách probíhá podle „Třídních vzdělávacích programů,“ které vycházejí ze Školního vzdělávacího programu s názvem „Táhneme za jeden provaz.

Vzdělávání probíhá na třídách, školní zahradě, na tematických vycházkách. Důležitým doplňkem vzdělávání je organizace divadelních představení, výletů, exkurzí, besed, půldenních výletů s batůžky apod.. 

Pedagogové se plně věnují dětem a jejich potřebám i vzdělávání. Plánování činností vychází z potřeb, zájmů dětí a z tematických okruhů ŠVP. Zpravidla denně jsou zařazovány  řízené zdravotně preventivní pohybové aktivity. Pro realizaci plánovaných činností platí vždy kvalitní materiálové podmínky, pomůcky jsou pedagogem připravovány včas a to tak, aby dítě nenásilnou formou již mělo možnost si samo zvolit činnost. Denní řád je dostatečně pružný, umožňuje reagovat na individuální potřeby dětí.  Děti mají dostatek prostoru i času pro spontánní hru, na její dokončení či pozdější pokračování v ní. Veškeré aktivity jsou vedeny tak, aby podporovaly samostatný přístup dětí k činnosti, umožnily jim experimentovat, pracovat vlastním tempem. Jsou vytvořeny podmínky pro frontální, skupinovou i individuální práci dětí. Děti mají možnost uchýlit se do klidného koutku.
Je dbáno na dostatečné soukromí dětí. Pokud to děti potřebují, mají možnost soukromí při osobní hygieně.  Poměr řízených a spontánních činností je v denním programu vyvážený. Plánování činností vychází z potřeb a zájmů dětí. Nejsou překračovány stanovené počty dětí ve třídě. 

Provoz mateřské školy je od 6:15 do 16:15 hodin. Po 15:00 hodině se děti podle rozpisu pracovní doby učitelek postupně spojují nejprve do jedné třídy na každé budově, v 15:30 pak všechny děti z budovy A přechází do budovy B, zde probíhá konečná služba (pokud děti nejsou na školní zahradě).

Příchod dětí do MŠ je do 8:00 hodin.

V případě vyzvedávání dítěte po obědě je vhodné využít dobu od 11:50 do 12:10 hodin. Odpolední vyzvedávání dětí je možné od 14:30 hodin (děti odpočívají či mají zařazenou klidovou činnost do 14:00 hodin, poté svačí). V případě potřeby je samozřejmě možné se s paní učitelkou dohodnout i jinak.

Provoz mateřské školy bývá přerušen v měsíci červenci a srpnu, zpravidla na pět až šest týdnů. Po větší část doby přerušení provozu je možné dítě přihlásit k docházce do MŠ Přelouč, Kladenská. Provoz MŠ bývá zpravidla přerušen i v období vánočních svátků na dobu nezbytně nutnou.

Omezení nebo přerušení provozu mateřské školy oznámí ředitelka na nástěnce nejméně dva měsíce předem.

Konzultace

V případě potřeby je možné kdykoliv v průběhu školního roku sjednat konzultaci s paní učitelkou na třídě či s ředitelkou školy. Neváhejte se na nás obracet.

V adaptačním období dítěte je možné se s paní učitelkou na třídě domluvit nejprve na kratší docházce dítěte, která se bude postupně prodlužovat.

 


Menu
úvod
o škole
aktuality
organicece v MŠ
dokumenty v MŠ
Projekty MŠ
přijímací řízení
stravování
kontakt
KALENDÁŘ AKCÍ
Celý výpis akcí
Kontakt

Povinné informace